Σελίδες

FACEBOOK PAGE.....

Παρασκευή, Ιανουαρίου 01, 2010

ο σκοπός της παιδείας δεν είναι η φιλομάθεια αλλά η φιλοκαλία!



Η παιδεία είναι τέχνη και ο δάσκαλος καλλιτέχνης,υπηρέτης τέχνης,ένας ζωγράφος που ιστορεί την ωραιότητα του προσώπου του μαθητή.Η παιδεία δεν είναι διακίνηση ιδεών αλλά συνάντηση ,κοινωνία προσώπων.....
Η παιδεία σήμερα βρίσκεται σε μια κατάσταση φτώχειας,μέσα σ' ενα βαρετό ,ανέραστο σχολείο.Δεν νομίζετε πως ήρθε η ώρα να δεχτούμε οτι το εργο της παιδείας είναι η ίδια η ζωή ,στην απελευθέρωσή της απο φαντασιώσεις και ψευδαισθήσεις.....?
....αυτά τα παιδιά ,παρά τα φαινόμενα,οδύνονται περισσότερο απο εμάς για την αλήθεια.
Δάσκαλοι και μαθητές δεν θα κριθούν κατα την επαγγελματική εντιμότητα ή από τον απο καθήκον επιβαλλόμενο σεβασμό μεταξύ τους,αλλά θα κριθούν στην αναμέτρησή τους με την ομορφιά,δηλ. την αθωότητα και τρυφερότητα ο ένας για τον άλλον και για όλους και όλα.

Κάποτε θα μας αποκαλυφθεί οτι ο σκοπός της παιδείας δεν είναι η φιλομάθεια αλλά η φιλοκαλία!
[ Απόσπασμα απο ομιλία του π.Μιχαήλ Καρδαμάκη.Περιοδικό Παρουσία]

1 σχόλια:

ΑΝΘΗ είπε...

Φίλη μου καλή, καλησπέρα και χρόνια πολλά! Να χαίρεσαι την οικογένειά σου!

Ωραίο το άρθρο. Απλώς έχω κι εγώ κάποιες σκέψεις και προβληματισμούς.

Μπορείς να δεις το άρθρο μου στο link: http://anthiteacherwoman.blogspot.com/2009/12/blog-post_13.html. Πάντως ένα έχω να πω: Μεγάλο αγκάθι η παιδεία!